Breaking News
Loading...
Monday, December 22, 2014



Bengkel Kerja Kecemerlangan Pusat SumberDan Anugerah Pusat Sumber peringkat Kebangsaan telah dianjurkan oleh BTP pada  23 – 25 September 2014 bertempat di  Glory Beach Resort Port Dickson, Negeri Sembilan.
Seramai peserta (6 orang GPM dan 1 orang Pen.Pengarah) bertolak ke Glory Beach Resort Port Dickson dengan van jabatan pada jam 8.00 pagi.Tiba di Port Dickson pada jam 2.30 petang.  Peserta masuk ke dewan untuk raptai  Anugerah Pusat Sumber Sekolah.
 
SK Permatang Tok Mahat dinobatkan tempat ke Tiga kategori Sekolah Rendah. Sekolah menerima trofi, sijil dan wang RM1000.00.
Senarai penuh pemenang ialah
Kategori Sekolah Mnengah
1.       SM tengku Panglima Perang ,Pahang
2.       SM La Saale Sabah
3.       SMA Mahmudiah Terangganu
Kategori Sekolah Rendah
1.       SK Felda Jenrangau Barat Terangganu
2.       SK Matang jaya Serawak
3.       SK Permatang Tok Mahat Pulau Pinang

Wakil Tuan Pengarah JPPP (Dr.Mohd Nazari bin Yaakob KSPA JPPP)  turut hadir dalam majlis tersebut uang dirasmikan oleh Datok KPPM. (Dr.Khair Bin Mohamad Yusof)
Bengkel bermula pada 24 dan 25 Sebtember 2014. Peserta mendapat pengalaman dan bertukar pendangan dan pendapat mengenai kecemerlangan Pusat Sumber Sekolah masing-masing.
Implikasi kewangan   untuk program ini  ialah 2 orang GPM dibiaya oleh BTP dan 4 orang GPM di biaya oleh PPSSPP (Persatuan Pusat Sumber Sekolah Pulau Pinang).  Manakala perjalanan pula ditanggung oleh BTPNPP.
Program amat merangsang minat peserta dan berharap untuk masa akan dating dapat ditambah lagi peserta untuk mengikuti program sebegini.





0 comments:

Post a Comment